górne tło

Oszustwa bankowe - fałszywe listy e-mail

W związku z przypadkami otrzymywania przez naszych użytkowników listów elektronicznych zawierających próby wyłudzenia danych dotyczących kont bankowych publikujemy poniższe wyjaśnienie jednego z banków:

W ostatnim czasie odnotowuje się coraz liczniejsze przypadki prób wyłudzania danych osobowych poprzez maile wysyłane przez oszustów, podszywanie się pod strony, przesyłanie wiadomości spamowych często z załącznikami. Zjawisko to dotyka wiele firm zarówno w Polsce jak i na świecie, w tym szczególnie instytucji finansowych.

Informujemy, że w trosce o bezpieczeństwo poufnych danych i środków powierzonych nam przez Pana zgłoszenie to zostało natychmiast przekazane do Biura Bezpieczeństwa. Pracownicy tego Biura, we współpracy z organami ścigania, podejmują natychmiastowe kroki w celu zablokowania fałszywych stron i wyeliminowania źrodła wysyłanych maili. W większosci przypadków działania te przynoszą natychmiastowe skutki. Niestety, ze względu na powszechność tego zjawiska i szeroki, często globalny zasięg, zablokowanie stron niekiedy wymaga czasu.

Aby ustrzec się przed atakami oszustów przesyłających fałszywe maile konieczne jest przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa. Zalecamy zatem zachowanie czujności wobec wszelkich wiadomości zawierających prośbę o podanie hasła, PINu, numeru karty czy innych poufnych danych. Zalecamy także zawsze sprawdzanie czy połączenie przeglądarki z serwisem transakcyjnym Citibank Online jest szyfrowane - widać to w postaci kłódki w prawym dolnym rogu ekranu i certyfikatu towarzyszącego tej kłódce dostępnego po dwukrotnym kliknięciu na nią.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi podstawowych zasad bezpieczeństwa, które zamieściliśmy na stronie głównej www.online.citibank.pl

22 października 2004

dolne tlo